Khamis, 9 Julai 2009

Perlis and Alor Setar...

Perlis dan Alor Setar ini lah kampung halaman aku dan hubby ku..sebenarnya aku di lahirkan di kodiang, kedah..hubby aku plak kat Kuala Kangsar, Perak..dilahirkan dan dibesarkan sehingga umur 18tahun kemudian mak abah pindah ke Alor setar pas pencen la kiranya..

Mak Abah aku menetapkan Perlis..kalu nak balik kampung kitaorg nie...sakit la pinggang ni sementara nak sampai umah mak bapak kitaorg..sebenarnya aku rindu sangat kat kampung..kalu kat kampung mangga murah...kat sini mahal gileeerrrr..aritu aku beli 3biji dah RM3.00..kira timbang plak..kalu mangga lemak manis murah la.. betik pon mahal 2biji dah 5biji...pon kira timbang...rindunya aku nak makan mangga ngan coleknyerrrrrrrrrr...sedappppp!!!

Kat perlis dan Alor Setar memang murah makanan dia..rindu sangat nk makan makanan kat sana..actually umah mak abah aku dekat ngan Taman Tasik Melati kat KL plak aku dok kat Taman Melati..hahaha..Best gak la dapat jln kat Tasik tu time petang2..tapi aku dok kat Perlis masa aku umur 23tahun..jadi bila balik kpg aku mmg xda kawan la sangat..

Umah MIL dekat ngan Pekan gak la...kat Alor Setar tu senang aku dan hubby pegi jalan2..tapi rasa mcm dah lama x pegi Pekan Rabu..Pegi pon aritu masa aku peknen teringin sangat nk Pegi jalan dan makan Ais kacang kat sana..mahal gak Makan kat Pekan Rabu..Kalu balik sana pagi2 mesti MIL and FIL ajak p makan kat Kopitiam..

Perlis dan Alor Setar TUNGGGGGU kepulangan ku...

ni ada sket gambar2 kampung kami berdua..
Pekan Rabu, Alor Setar...
ini dia ais kacang pekan rabu..rm3.00
Taman Melati...
Perlis di waktu petang..

5 ulasan:

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

cedapnya tgk ais kacang tu...

azrina berkata...

tu..la rindu sgt nk pekena ais kacang pekan rabu..

Sue.Aleen berkata...

wahh bestnya balik kg... saya reti speaking utara jugak pasai kg saya kat sempadan Perak/Kedah/Penang

azrina berkata...

ya ker sue..kiranya kat mana tu..parit buntar la tu ek..

gadisworld berkata...

alah akak..dekat jer skrg nih..naik flight jer..45min dah sampai.. jgn windu2..nanti akak balik ler cuti laman sikitt..