Ahad, 26 Julai 2009

Alhamdulillah..Adam Harith Sihat..


Pada hari Jumaat lepas, aku dan Papa Adam bawak dia pegi Klinik..Memang risau pasal dia selsema dan ada mcm benda gigit kat belakang badan..Mula la aku pikir mcm2..tapi tak nak cakap aje kat mulut..aku pikir anak aku ni kena chicken pop ke?kayap ke?mcm2 la bermain dalam pikiran aku..

Mula2 Papa Adam ada Meeting tak dapat balik awal, susah hati gak la takut melarat kot dia pegi ke tempat lain. Last2 Papa Adam dapat balik Awal, bila sampai aje dari opis terus kami pegi ke Klinik..lama menunggu giliran..ramai gak rupanya budak2 yang sakit..

Alhamdulillah, bila jumpa Doctor Hisham Adam, dia beri penjelasan yang panjang naper baby leh kena selsema..katanya baby ada kena selsema atau demam bila lepas 5bulan kerana diorg nak bentuk antibody sendiri sebab sebelum ni diorg bergantung dengan antibody mama dia..Doctor cakap lebih elok jangan bagi makan ubat dulu biar dia bentuk antibody untuk melawan selsema..kalu kita bagi kita tak tau mcm dlm badan babytu..makan ubat bila perlu saja..

Pasal biji kat belakang badan Adam, dia kata bagus datang check..sebab takut kena kayap atau chicken pop..hmm mcm aku oikir..dia kata benda ni tak da apa cuma kena bakteria aje..sebab tu jadi mcm tu..so, balik tengok tempat2 dia baring mungkin kat situ ada bakteria..hehehe..hmmm...mcmana leh kena ni..aku terpikir gak sebab kalu kain cadar ke apa semua aku selalu tukar..mgkn aku buka tingkap kat dalam bilik pegi kat katil.Doctor bagi ubat sapu aje..

Pada kawan2 aku semua, yang mendoakan Adam sihat..tima kasih banyak2..Adam dah makin sihat dan lasak.semput aku dibuatnyer..hehehe..sayang anak mama.

Tiada ulasan: