Ahad, 26 Julai 2009

Halim Bin Ahmad Dan Norlia Binti Mustafa

Siapakah dia orang kat atas tu??itu lah dia abah aku dan mak aku..kerana mereka lah aku wujud di dunia nie..Abah aku yang banyak bersusah payah dengan Mak aku untuk membesarkan kami 5org nie..mcm2 keja abah dan mak wat..

Mak sanggup jual kuih dan abis semua barang kemas mak jual untuk hantar kami pegi belajar..sedihnya bila ingat balik..terasa air mata bergenang kat mata ni, untuk besarkan kami adik beradik.(terasa aku banyak dosa ngan mak, dulu masa aku budak selalu melawan cakap mak dan kekdg tetinggi suara kat mak) Ampunkan dosa Intan mak..

Abah sanggup wat apa keja sekali pon...walaupun ada bekas jurutera..tapi abah sanggup jual ikan,jadi pak guard kena jaga tempat2 yang sunyi sebab abah berenti keja dan buka bisnes pastu ada plak orang tipu abah abis semua barang2 yang abah bisnes ke curi..jahat betul orang tu, bila abah dah bagi kepercayaan dia plak songlap duit dan barang yang wat keja..

Kami adik beradik dimanja dan dibelai, ditatang mcm minyak yang penuh...permulaan hidup kami pada awal mewah..aku masih ingat bila apa aja kami mintak abah dan Mak mesti tunaikan..pastu bila kami jatuh susah kami adik beradik masih kecik tak paham keadaan sebenarnya..Mak ada citer..masa tu yang ada cuma meggi kat umah kalu x salah aku..masa tu aku masih kecik rasa nya dlm 5 6 tahun..aku ni jenis makan memilih sket..Mak aku wat kan mee meggi,aku nangis tak nak makan..aku mintak kat Mak..nasi dengan lauk ayam..Masa tu, Mak nangis..mana nak cari nak bagi aku makan..bila fikir balik nape aku time tu..

Masa tu jugak kami sekeluarga tak da sapa yang tolong, dan orang yang pernah Abah dan Mak tolong xda sapa pon yang datang jenguk kami masa tu..semua jauhkan diri.betul kata2 org tua2 "kawan masa senang ramai, masa susah mmg susah nak cari"

Dan sekarang setelah berumahtangga, aku tau macam susah nak besarkan anak..macamana rasa sayang pada anak..Patut lah..Abah dan Mak penah kata"Kalu boleh apa yang ada pada anak orang lain, itu lah Abah dan Mak bagi pada Ampa semua..sebab tak mau ampa rasa terasing atau di ejek oleh kawan2"..Sekarang macam tu perasaan aku pada Adam Harith..kalu leh aku nak lakukan yang terbaik untuk dia..

Dan aku selalu berdoa pada Allah supaya "Ampun doa kedua Ibu bapa Ku dan murahkan rezeki mereka"...Dan pada Mak Abah "Ampunkan Dosa Intan selama nie..Intan sayang pada Mak dan Abah"
Tanpa kalian berdua siapa la aku..

Sekarang aku selalu melawat blog abah, disitu abah selalu bagi nasihat dan doa2 untuk kami amalkan dan citer jenaka untuk kami bersama..setiap kali aku membaca pesanan Abah terasa syahdu dan Aku bangga mempunyai Abah dan Mak seperti Mereka berdua..





5 ulasan:

mummy_ayu berkata...

hi..salam kenal..wah abah awak pun ada blog...by the way, comelnya adam..mai la selalu jengah kami...

zue_annie berkata...

huhuhu sadisnya..tu la kan mak abah kita susah payah jaga kita..so kita anak wajib mmbalas jasa depa

azrina berkata...

mummy ayu~a'ah abah reen ada blog..comel yer..thanks..

zue_anne~itu la kak zue..masa reen wat entry meleleh air mata ku nie..

Nurhayati berkata...

wah abah reen pun dah ada blog.caya lah =)

azrina berkata...

Nurhayati~a'ah ada..untuk kami adik beradik.ada nasihat dan citer2 zaman silam..