Sabtu, 8 Ogos 2009

Menu Hari Jumaat..

Memandangkan semalam hari jumaat,aku jadi rajin nak memasak sket..sebenarnya baru nak belajar nak NASI BERIANI..first time buat nie..Leh la tahan rasa tak la sedap macam kat kedai..Harap korang sudi la tengok yer menu aku nie yang tak berapa menyelerakan..

Nasi Beriani
resepi ni aku ambik dari resepi dalam buku..leh la tahan rasa..tapi aku nak try lagi buat..nak bagi improve lagi..
Ayam Masak Merah
Untuk masakkan ni..mesti ada antara korang lagi sedapkan masak..kalu ada kongsi la, leh aku bagi sedap lagi untuk suami ku tersayang..(aku nak bagi dia makin berisi..hehehe)
Jelatah (hanya ada timun dan tomato aje)
Yang ni aku buat ikot resepi MIL aku bagi..guna sos cili, garam dan gula..cili api sket dan tak lupa juga bawang merah..


Dalca Ayam dan Sayur sayuran
aku masukkan terung, kentang,kacang panjang,cili merah,bawang besar dan ayam..

6 ulasan:

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

amboi sedapnya hg msk weii...lapar dh aku nih..

z.a.r.a berkata...

wahhh~ tgk pic pun dh sedap ni!!

pndai la akk masak...kire ok la tu dh bleh buat nasi beriyani :)

azrina berkata...

zura@iwan~sedap ka? mai la umah aku..mesti aku masak sedap2 punyer..hahaha

azrina berkata...

sha 89~akak baru be;aja masak2 nie..xbape pandai pon..main belasah ajer

gadisworld berkata...

akak..bestnya tgk akak..akak dah teror masak nih leh ler ajar adik plak lepas nih..adik nih bila lah nak pandai masak..masak pun tak berapa selalu sangat..balik office pun kenkadang dah lewat..

azrina berkata...

gadisworld~biasa2 aje..besa la housewife sepenuh masa..mcm ni la bljr masak kat umah.