Rabu, 18 Mei 2011

Mengapa Aku Terlalu Emosi Hari ini..

Bila melihat cermin hati berkata dah gemuk aku nie rupa2...muka dah ada garis2 halus...budak2 pon malu panggil aku mak cik..huhuhu..dah tua rupanya aku nie..tahun ni usia aku dah 30tahun..masih panjangkan umur ku ni..banyakkah amal ibadat ku..banyakkah dosa yang ku lakukan..macamana kalu Allah menjemput aku di waktu nie...hmmm...

Bila teringat zaman remaja banyak kenangan2 tak dapat dilupakan...tak payah la aku citer kenangan2 manis atau pahit..tak cukup rasanya nak aku citerkan disini..Hari berganti hari bulan berganti bulan tahun berganti tahun..sedar tak sedar aku dah ada suami dan sorang anak yang disayangi..

Bila kita menyayangi seseorang...adakah dia akan terus menyayangi kita sampai akhir hayat..sama seperti kita menyayangi dia..harap semua orang yang aku sayangi akan selalu menyayangi aku..hanya Allah yang tahu betapa aku meyayangi insan di sekeliling aku..Mak abah,suami,anak dan adik2 ku..semua begitu bermakna pada ku..

Bila aku fikirkan aku tak mampu untuk buat semua orang gembira ataupun berpuas hati dengan apa yang aku ada.aku bukan seorang yang sempurna.aku tak mampu puas hati semua orang.tak mengapa la janji mereka sayangkan aku sudah la..





Tiada ulasan: